سرخط خبرها

واکنش علی اکبری به نورماگمودوف| خاک پای بچه‌شیعه‌ها هستم

  • کد خبر: ۱۰۶۵۴۷
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
واکنش علی اکبری به نورماگمودوف| خاک پای بچه‌شیعه‌ها هستم
امیر علی‌اکبری‌ گفت: حبیب نور ماگمودوف را دوست دارم؛ چون مسلمان است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ امیر علی‌اکبری پس از دوری اجباری از کشتی به یکی از اولین ورزشکاران ملی رشته‌های مختلف تبدیل شد که به‌سمت ورزش MMA رفت؛ رشته‌ای که تا قبل از حضور علی‌اکبری فقط برای بخشی از علاقه‌مندان رشته‌های رزمی شناخته‌شده بود، اما با حضور و فعالیت او، رفته‌رفته شاهد توجه بیشتر مردم به این رشته بودیم. خبرگزاری تسنیم پای صحبت قهرمان سابق کشتی فرنگی جهان و مبارز (فایتر) فعلی کشورمان نشست تا درباره آخرین شرایط او و همچنین مسائل مختلف رشته‌های کشتی و MMA با این مبارز صحبت کند که در ادامه بخش‌هایی از آن را با هم مرور می‌کنیم.

آخرین مسابقه شما در سازمان وان‌چمپیون، مهرماه سال گذشته برگزار شد. درباره شرایط خودتان صحبت می‌کنید؟

مهرماه گذشته آخرین مسابقه‌ام در سازمان وان‌چمپیون بود و بعد از آن هنوز مسابقه‌ای انجام ندادیم. برای چهار مسابقه با این سازمان قرارداد دارم، اما هفت‌هشت بازی‌ام نیز لغو شد. منتظر‌یم این چهار بازی انجام شود که دو مسابقه آن را انجام دادم و دو مسابقه دیگر باقی مانده است. دوم اردیبهشت فایت داشتم که حریفم این مبارزه را لغو کرد. منتظر هستم تاریخ جدید را به ما اعلام کنند.

از شرایط خودتان در سازمان وان‌چمپیون راضی هستید؟

وان‌چمپیون سازمان خیلی خوبی است، اما برای من حضور در این سازمان زیاد خوش‌یمن نبود. حضورم در این سازمان با شروع دوران کرونا مصادف بود و هفت‌هشت‌فایتم لغو شد. رفتم سنگاپور و برگشتم و حدود هفت‌هشت‌ماه بدنم را آماده نگه داشتم، اما دو بازی آخر را اصلا خوب بازی نکردم و دو مبارزه بد داشتم. در این چند ماه تمام تمرکز خود را گذاشتم تا خیلی پر‌قدرت بازگردم. کمپ‌های خارج از کشور داشتم و مجدد علیرضا استکی را بازگرداندیم تا بتوانم آماده‌تر برگردم و جبران کنم.

به همکاری دوباره با استکی اشاره کردید. چه اتفاقاتی منجر به جدایی شد و چه شد که مجدد همکاری کردید؟

علی‌آقا دوست داشت به بوکس برود و خیلی علاقه داشت مدتی در بوکس فعایت کند. دو‌سه‌سالی من را تنها گذاشت و سرمربی تیم ملی بوکس شد. اکنون که بوکس سر‌و‌سامان گرفته است، مجدد صحبت کردیم تا دوباره صبح‌ها به تمرینات بازگردد.

از اولین قهرمانان ملی ورزش ایران بودید که بعد از اتفاقات کشتی وارد ورزش MMA شدید و به‌نوعی مسیر را باز کردید.

حضور در MMA برای من یک اتفاق و خواست خدا بود، اما این‌گونه نیست که قهرمانان با بازنشستگی در ورزش خودشان وارد این ورزش شوند. در بیست‌و‌چهارپنج‌سالگی وارد MMA و در اوج جوانی نسبت به یک سنگین‌وزن وارد این رشته شدم. نزدیک به چهار سال در کمپ‌های خارج‌از‌کشور دوره دیدم تا توانستم اولین فایت خود را انجام دهم. اصلا این‌گونه نیست که یک ورزشکار کشتی، بوکس، جوجیتسو و کیک‌بوکس بدون تمرین MMA بتواند وارد این رشته یا با بازنشستگی وارد MMA شود. این رشته نیز تمرینات خاص خود را دارد.

عمر ورزش قهرمانی رشته شما چقدر است؟

قطعا هر ورزشی عمر قهرمانی خود را دارد، اما در MMA قهرمانی داریم که چهل‌ودو‌ساله است و قهرمانی هم داریم که در سی‌سالگی خداحافظی کرده است. این به ذهن هر ورزشکار و کاری که دلش می‌خواهد انجام دهد، بستگی دارد. اعتقاد دارم تا‌زمانی‌که ذهن خسته نشود، بدن را می‌توان کشید. در سنگین‌وزن اگر خدا بخواهد، فکر می‌کنم بتوان تا ۴۰، ۴۲‌سالگی فایت کرد.

زمانی که کشتی را شروع کردید، فکر می‌کردید روزی سرنوشت، شما را به‌سمت MMA بیاورد؟

هیچ کسی از فردا خبر ندارد و من نیز هر چه دارم از کشتی داشته و هنوز هم کشتی را دوست دارم، اما اتفاقاتی است که خدا رقم می‌زند و تو هیچ برنامه‌ای برای آن نداری. کشتی می‌گرفتم و خیلی هم کشتی را دوست داشتم و خیلی هم در کشتی خوب بودم، اما اتفاقات دست به دست هم داد و خدا خواست در این رشته فعالیت کنم. راضی‌ام و خدا‌را‌شکر می‌کنم که مسیر من را طوری تغییر داد که زمین نمانم.

پس همچنان کشتی ورزش محبوب شما‌ست؟

کشتی را دوست دارم، اما نه به‌اندازه MMA.

فایتر مورد‌علاقه شما در دنیا چه فایتری است؟

فایتری در دنیا داریم که خیلی کامل است و آن جان جونز است. او واقعا فایتر کاملی است و فایتر مورد‌علاقه بسیاری از ورزشکاران MMA است. مبارزه او را دوست دارم، اما دوست دارم به سبک خودم مبارزه کنم.

در سالیان اخیر در MMA حبیب نورماگمودوف و کانر مک‌گریگور ورزشکاران شناخته‌شده‌ای هستند. عملکرد کدام را ترجیح می‌دهید؟

کل MMA مدیون کانر مک‌گریگور است که سطح MMA و UFC را بالا برد و به دنیا شناساند. بعد از آن نیز حبیب خیلی کار بزرگی کرد و ۲۸‌مبارزه بدون باخت را پشت‌سر گذاشت. از طرفی مسلمان است و عِرق او را دارم و تعصبش را می‌کشم. هر‌دوی آن‌ها را دوست و اعتقاد دارم به ورزش MMA در دنیا کمک کردند.

در MMA همیشه محکم و پرقدرت از اعتقادهایت دفاع کردید.

خاک پای مسلمانان و بچه‌شیعه‌ها هستم و هر چیزی بوده، دلی بوده است و امیدوارم خدا قبول کند.

سال گذشته محرومیت شما از حضور در کشتی به پایان رسید و برخی خبر‌ها در رسانه از احتمال بازگشت شما بود.

یکسری دوستان با من صحبت کردند که یک یا دو کشتی برای خداحافظی بگیرم، اما شرایطم در MMA طوری شده است که باید صددرصد توانم را بگذارم و برگردم؛ چون دو باخت داشتم برای خودم خیلی مهم است که برگشت پرقدرتی داشته باشم و اصلا نمی‌توانم به کشتی فکر کنم و تمام تمرکزم روی MMA است.

با توجه به ابراز‌علاقه شما اگر شرایط برای انجام کشتی خداحافظی مهیا شود، این کار را خواهید کرد؟

شرایط بدنی‌ام به‌گونه‌ای است که اگر بخواهم کشتی بگیرم، با یک ماه تا چهل روز تمرین بتوانم یک کشتی خداحافظی بگیرم، اما همه مربوط به شرایط است. اینکه کسانی که سرکار هستند و مربیان و سرمربیان این قضیه را بخواهند و شرایط مسابقه‌ای من هم جور باشد. هر چه خدا بخواهد.

شرایط کشتی فرنگی را با محمد بنا چگونه می‌بینید؟

کشتی فرنگی با تیم جوانی که به آن تزریق شده و کادرفنی خوبی که بالای سر آن است، نسبت به گذشته پیشرفت خیلی خوبی داشته است. بعد از بچه‌هایی که خیلی خوب بودند و قهرمان المپیک شدند و پیر شدند، یکی‌دو‌سالی وقفه افتاد؛ اما تیم فعلی هم جوان است و هم توانسته است موفقیت‌های بیشتری کسب کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->